1 27.90 36.10 96 307 114 48 1651 0.207 7976 2 27.10 34.90 64 292 206 158 1604 0.196 8184 3 27.00 34.50 43 229 150 106 1627 0.201 8095 4 26.70 35.00 68 240 199 62 1848 0.240 7700 5 26.60 34.60 77 237 107 119 1701 0.214 7949 6 26.70 33.80 107 221 118 146 1867 0.245 7620 7 26.40 33.70 117 255 124 179 1882 0.247 7619 8 26.90 33.70 138 297 143 93 1981 0.266 7447 9 27.40 33.80 151 298 113 160 1849 0.239 7736 10 28.00 34.40 104 471 135 119 1633 0.200 8165 11 27.50 33.70 84 393 101 87 1693 0.213 7948 12 27.00 33.60 62 291 75 167 1721 0.219 7858 13 27.40 34.20 42 313 92 121 1642 0.206 7971 14 30.40 34.40 63 349 89 93 1387 0.163 8509 15 31.20 34.60 170 338 125 81 1789 0.232 7711 16 32.10 35.10 257 409 79 139 1551 0.189 8206 17 32.30 35.00 284 422 75 46 1672 0.212 7887 18 32.50 35.30 214 415 44 44 1497 0.183 8180 19 35.20 35.60 214 342 62 137 1183 0.137 8635 20 36.40 36.30 192 329 47 112 1102 0.127 8677 21 37.70 36.80 128 329 75 92 1070 0.128 8359 22 36.60 36.60 85 327 66 82 1106 0.136 8132 23 36.90 36.40 98 306 57 71 958 0.110 8709 24 36.80 37.10 104 263 66 51 1079 0.124 8702 1. nummer 2 mdr.s periode 2. pris egen pris (pr. stk.) 3. k_pris konkurrenternes gennemsnitspris (pr. stk.) 4. rekl egne reklameudgifter (i 1000 kr.) 5. k_rekl konkurrenternes reklameudgift (i 1000 kr., gnsn.) 6. saerpl særlig placering af varen i butikkerne (i 100 stk.) 7. k_saerpl det samme for konkurenterne (gnsn.) 8. salg eget salg (i 100 stk.) 9. andel andel af markedet 10. totsalg totalt salg (i 100 stk. andel=salg/totsalg) Det er oplyst, at udgiften til særlig placering af varen kan sættes til 900 kr. pr. 100 stk. Hvis variablene 6 og 7 ganges med 900 kan de således fortolkes som udgifter, analogt til nr. 4 og 5. Endvidere er det oplyst, at de variable udgifter pr. vareenhed (produktion eller køb fra producent, transport etc.) kan sættes til 15 kr./stk.